Differenciált matematika oktatás az iskolában?Persze, hogy jó lenne! De hogyan?
Másfél éves tapasztalat 150 iskolában! |
A 2008. májusi „Segítsd a társaidat!” matematika versenyKüzdelem egy nemes célértAz általános iskolák 5-8. osztályos tanulóinak szervezett verseny legfontosabb eredménye, hogy a címében megfogalmazott segítés gondolata 464 iskola 2219 tanulóját mozgatta meg. Külön örvendetes, hogy nagy arányban vettek részt a kistelepülések iskolái, szinte egyenletesen lefedve az egész országot. A versenyen elnyert díjakA gyerekek nem maguknak, hanem iskolájuknak, illetve egy barátjuknak nyerhették el a "Matematika számok nélkül" fejlesztő programot. Összesen 1570 tanuló nyerte el egy barátja számára az egyéni fejlesztő programot. 28 iskola nyerte el a hálózatos "Matematika számok nélkül" fejlesztő programot, mert csapatuk legalább 295-öt elért a maximális 300 pontból. A program segítségével a tanár saját gépén követheti és segítheti a gyerekek haladását. A nyertes csapatok listája:
A rendhagyó verseny következő lépéseA verseny díja nem valami játékszer, ehető finomság vagy izgalmas utazás. Ahhoz nyitja meg az utat, hogy több ezer gyerek jobban tudja a matematikát. Ennek csak egyik – várható – eleme, hogy jobb osztályzatuk lesz. Amit igazán ajándékba kapnak a versenyben küzdő barátaiktól, az az önbecsülésük helyreállítása. Hogy ők nem „buták”, hiszen képesek megérteni és megtanulni a matematikát. A verseny valódi célja tehát túlmutat az iskolán és tanuláson. De ezt csakis a versenyben részt vevő gyerekek és az őket segítő pedagógusok további aktív közreműködésével fogjuk tudni elérni. Az igazi „küzdelem” tehát csak most kezdődik! A versenyek gyakori velejárója, hogy néhány dobogós sokkal több figyelmet kap, mint a küzdelemben részt vevő, de nem élen végző többség. A „Segítsd a társaidat!” verseny szelleméhez hozzátartozik, hogy – a nyertesek megjutalmazása után – egyforma figyelemmel forduljunk mindazok felé, akik felvállalják a fenti célok megvalósítását. Mi segíteni fogjuk őket. A részletekről később írunk. Külön köszönjük azoknak az iskoláknak a részvételét, ahol hátrányos helyzetű gyerekek vállalták a megmérettetést. Őket nem „veszteseknek” tekintjük, akármennyi is az elért pontszámuk. Sok csapat munkáját az év végi iskolai programok, táborok nehezítették.
Bejelentkezés után ebben a dobozban látható a csapat által elért eredmény és az ezért felkínált további jutalom.
A "Matematika számok nélkül I." fejlesztő-felzárkóztató programhoz kapcsolódó anyagok letöltéseEgy kis statisztika a versenyrőlAz egyes fordulók feladataira beérkezett helyes megoldások száma (az indoklás plusz pontjait nem számítva):
Az egyes fordulókban beérkezett, az indoklással együtt maximális, azaz 100 pontot elért csapatok száma: 1. fordulóban: 51 2. fordulóban: 134 3. fordulóban: 70 12 csapat ért el mindhárom fordulóban maximális pontot. A három fordulóban legalább 70%-ot (210 pontot) elért csapatok száma: 319. A verseny szervezői: |
A matematika és szövegértés felmérés eredményeinek megtekintése,
|